torsdag 12 februari 2015

Multiq levererar ett förvånansvärt starkt Q3

'Multiq levererar ett förvånansvärt starkt Q3'

Den ibland utskällde Fritz the Cat (http://fritzthecat1.wordpress.com/)
fick mig att få upp gonen fr det nyemissionsglada och därmed
oftautskälldaMultiq och jag slog till på en post som motsvarar knappt
5% av portfljens totala värde. Då, när jag kpte, hade bolaget
precis levererat ett jättestarkt Q2-resultat och bolaget såg med den
kande omsättningen och vinsten ut som ett ganska bra kp sett till klassiska
nyckeltal. Efter att kursen hade stuckit upp en bit till 80 re så har det
stått där under ett par månader tills idagdå Q3-rapporten
levererades.Q3-rapporten var inte alls så dålig som många hade
trott och kursen handlades under dagen upp drygt 20% och islutet av dagen fick
man betala meränen krona fr en aktie. Jagblev mycket frvånad.
Eftersom man inte harrapporterat så mycket ordrar de senaste
månaderna så trodde jag att det skulle se sämre ut både
omsättningsmässigt och resultatmässigt.Spontant när jag
såg siffror så brjade jag funderadepå om det fortfarande
ärjätteordern från slutet av frra året somger avtryck, men
det tror jag inte att det är.Om detta hänt fr ett par år sedan
så hade jag nog blivit sugen på att ta hem vinsten, men det tror jag
inte att kommer att gra. Istället skall jag frska skaffa mig en bättre
bild av fretaget. Frhoppningsvis kan det bli tillfälle att gå
på
årsstämman.Länk:http://www.multiq.com/sv/investerare/finansiella-rapporter/?urlid=1749013

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2014/11/multiq-levererar-ett-forvanansvart.html