torsdag 12 februari 2015

Matse: Bra januari och nytt leveranssätt

'Matse: Bra januari och nytt leveranssätt'

Matse fortsätter att imponera och den lilla nedgången som oroade mig
under perioden oktober till december frra året känns inte längre
som ett problem. Under januari så omsatte man hela 15,7 MSEK, vilket
är upp 109% jämfrt med januari 2014. Det är bra jobbat och en
omsättning på ver 200 MSEK fr 2015 känns inte alls
främmande.Frutom att ha presenterat bra siffror så har man lanserat
två bra nyheter. Den frsta, som vid det här laget brjar bli
halvgammal, är att man kan flja sin leverans i mobilen. Från brjan
så var jag faktiskt lite negativ när jag läste att man tagit
fram tjänsten. Anledningen var att jag var rädd att det var
något som var roligt att gra, men mindre viktigt fr kunden i
slutändan. Jag är dock inte sämre än att jag kan ändra
mig och efter att ha rannsakat mig själv så har jag faktiskt ganska
ofta använt sådana tjänster, t ex via DHL, när jag suttit
och väntat på saker som jag beställt. Frutom att det frhjer
kundupplevelsen så kommer det att reducera tiden som måste
läggas på kundservice, vilket naturligtvis håller kostnaderna
nere. En sista och inte liten sista sak är att tjänsten kan vara vad
som får kunder att välja Mat.se framfr någon annan aktr.Den
andra nyheten är att man lanserar tjänsten HMTA. Om jag frstår
saken rätt så kommer det att stå en kylbil på en
parkering och lämna ut matkassarna som man har beställt. Det är
inte raketforskning bakom tjänsten, men det behver det inte alltid vara.
Jag tror att jag tidigare har efterlyst just denna typ av tjänst och jag
tror att alla som inte vill vara bundna till att vara hemma en viss tid kommer
att gilla denna tjänst. Praktiskt och bra att hämta upp matvarorna
på vägen hem från jobbet.Det skall bli intressant att se hur
man kommer att guida framver. Målen som sattes upp i brjan känns
absolut inom räckhåll och det är mjligt att man håller
fast vid dessa. Frmodligen kommer man att prata mer om detta på
årsstämman.Om det blir en allmän rekyl på brsen och kursen
trillar ner under 10 SEK så kommer jag nog att fylla på med
ännu fler.Länk till
pressreleaserna:http://news.cision.com/se/matse-holding-ab

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2015/02/matse-bra-januari-och-nytt-leveranssatt.html