torsdag 12 februari 2015

Matse: Kursen faller

'Matse: Kursen faller'

De senaste dagarna har kursen stuckit nedåt och handlas nu under 10 SEK,
något som jag inte trodde skulle ske. Eftersom Matse har växt till
ett ganska stort innehav så har jag sagt till mig själv att inte
fylla på med ytterligare aktier, men i takt med att kursen går ned
så blir jag allt mer sugen.Det skulle vara bra att veta att trenden de tre
senaste månderna är bruten och att januari kommer in som en bra
månad, men den informationen kommer frst i nästa vecka och om januari
visar sig vara en bra månad så anpassar sig mjligen kursen snabbt,
så klart.Det kan finnasenbra anledning till att insiderkpen lyser med sin
frånvaro trots att kursen gått ned. Ludwig och Lars-Olof Mattson
(styrelseordfrande respektive storägare), Kimmo Bjrnsson (CFO), Måns
Danielsson (VD) m fl valde att kpa i slutet av frra året när kursen
stod hgre. Nu kan det vara så att man inte får kpa eftersom man
kommer att släppa Q4-rapporten inom 30 dagar, nämligen 25 februari.
Jag vet inte om det finns tvingande regler fr First North-bolag, men eventuellt
är det en anledning att ingen insider väljer att kpa vid dessa
låga nivåer. En annan anledning är så klart att de inte
tycker att det är en bra id med hänsyn tagen till de redan stora
innehaven.Eftersom omsättningen är så pass låg som den
är, trots att Mangold numer är Market maker, så känner jag
ingen enorm oro fr den låga kursen. Jag skulle känna mig betydligt
mer oroad om januari kommer in som en riktigt dålig månad utan
någon rimlig frklaring, t ex en omsättning fr januari under 10 MSEK
skulle jag anse vara riktigt dåligt.Nästa vecka vet vi frmodligen hur
det gick i januari omsättningsmässigt.

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2015/01/matse-kursen-faller.html