torsdag 12 februari 2015

Matse - Facebook-analys

'Matse - Facebook-analys'

Jag hrde en gång en historia om en analytiker som slog sina likar med
hästlängder. Knepet var att han satte sig utanfr fretaget som han
bevakade ochräknade lastbilar som krde ut med varor. Det är
frmodligenbara enskrna och det funkar naturligtvis bara på små
fretag, menpoängen att mankan hämta bra information
frånoväntade håll tycker jag ändå är
relevant.Vad gäller Matse så har kursen dalat de senaste dagarnaoch
handlasnu runt all time low och jag har funderat lite på hur framtiden kan
komma att te sig fr bolaget. Det senaste kvartalet var bra och man tog ett bra
steg framåt under detta kvartal. Ett orostecken är dock att
frsäljningen sjunkit två månader i rad. Som jag har skrivit
tidigare så hoppas jag verkligen att detta vänder fr januari och det
tror jag att det gr.Så, har jag suttit och räknat lastbilar utanfr
Matses lokaler? Nej, jag har inte tid med det och det verkar lite tråkigt,
men jag har fljt aktiviteten på facebook. Det verkar som att det är
ganska bra flyt och att många gillar tjänsten. Att gra någon
prognos gällande omsättning utifrån ett fåtal
rekommendationer kan man såklart inte gra, men jag tycker verlag att det
jag läser på matses facebook-sida känns lovande. Den senaste
månaden har det kommit in fler recensioner än vad det gjort på
länge och det känns bra.Det skulle vara välidgt roligt om man
sålde fr mer än 15 MSEK i januari. Tyvärr tror jag inte att man
når dit, men jag tror att man kommer att sälja fr mer än i
december. Eventuellt skulle en månadsrapport på 15MSEK eller mer
kunna få någon intresserad av att kpa och därmed få
kursen att hoppa upp en bit.Fr vrigt så har jag kpte lite oljecertifikat,
vilket än så länge varit en dålig investering, men de
finns kvar och jag tror att det snart kan komma ett ryck uppåt. Det blev
även några Telia kpta i en portflj som jag hanterar. Jag hade planer
på att gra mig av med en del av mina Avanza Zero, men turligt nog så
var det inget som jag satte i verket.

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2015/01/matse-facebook-analys.html