torsdag 12 februari 2015

Matse: Fler insiderköp och tankar om Novemberrapporten

'Matse: Fler insiderköp och tankar om Novemberrapporten'

Matse Holding är ett fretag där ledningen sitter på en hel del
aktier. Ungefär en tredjedel ligger hos ledningsgruppen och en tredjedel
ligger hos familjen Mattson, bl a styrelseordfrande Ludwig Mattson och pappa "Mr
Santa Maria" Mats Mattson (som av vad jag har hrt och sett verkar vara en
affärsman som jag gillar).Det är även intressant att se att
många i ledningen väljer att fylla på med ännu mer aktier.
Det tycker jag är lovande även om det rr sig om småbelopp.
Dagens affär stod Kimmo Bjrnsson fr:Nästa pressrelease som kommer
från Matse är av allt att dma rapporten från frsäljningen
i november. Det skall bli intressant att se om man fortsätter den positiva
trenden som man haft de senaste månaderna eller om man parkerar fr
tillfället runt 15 MSEK. Jag är ganska imponerad att man kan växa
så snabbt som man gr utan att det verkar bli några strre
misslyckanden. De verkar ha en bra logistikapparat och det känns
väldigt bra.Fr min del så skulle det kännas väldigt bra om
man träffar 16-17 MSEK fr november, men om man skulle landa på 15
MSEK skulle det också vara OK. Om det mot frmodan skulle visa sig att
frsäljningen minskar jämfrt med oktober så kommer jag att bli
fundersam och oroad. Matse har de senaste månaderna dock infriat
frväntningarna så jag skulle tippa på att det blir en ny
rekordmånad.En mjlig trigger i aktien skulle kunna vara om man
träffar 50 MSEK fr Q4 ochkassafldet bara blirminus nån miljon, dvs
att man kan vissa att man inte är långt i från att
varakassafldespositiva. Det är mjligt att det skullefåen och annan
attbli intresserad av att kpa på sigaktier. Dock, även om Mangoldhar
fått i uppgift att få upp likviditeten i aktien, så är
det ändå ett rätt stort problem med aktien att
omsättningoftast är väldigt låg och därmedär
detinte säkert att en bra Q4 ändå skulle få kursen att
lyfta, tror jag.

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2014/11/matse-fler-insiderkop-och-tankar-om.html