tisdag 18 augusti 2015

Ny fördelning i PPM

'Ny fördelning i PPM'

Efter att dom långa räntorna fullkomligt rasat under de senaste
veckorna har mitt innehav i AMF Räntefond Lång varit mycket
angenämt. Sen jag tog in fonden i mitt PPM-sparande i brjan av året
har den gått upp hela 8,27 %, varav närmare 5 % kommit senaste tre
veckorna. Klart bättre än resten av portfljen...Räntorna på
svenska statsobligationer är nu lägre än dom någonsin varit
i modern tid, lägre än så väl under bankkrisen i brjan av
nittiotalet, it-bubblans uppgång och fall, den frra finanskrisen och frsta
greklandskrisen. Och idag har visst SBAB sänkt sina långa räntor
kraftigt vilket fått både två- och treåring att bli
lägre än den korta räntan.r det verkligen så illa
ställt i världen?Jag tror inte det själv, får därfr
kalla ftter, och flyttar till en kortare räntefond, Spiltans Räntefond
Sverige. r nu krisen ändå så illa så tar jag och
säkrar upp genom att ka den räntebärande delen till totalt 40 %,
samtidigt som jag sänker dom två Skagen-fonderna från 25 % till
20 %.Frdelningen från och med nu blir då:984187 SKAGEN Global 20
%501981 SKAGEN Kon-Tiki 20 %393314 Carnegie Sverigefond 20 %418699 Simplicity
Likviditet 20 %972497 Spiltan Räntefond Sverige 20 %Läs också om
Premiepension på Kapitalnet: Premiepension (Kapitalnet)

Nytt inlägg
http://www.diversifierad.se/2011/08/ny-fordelning-i-ppm.html