tisdag 18 augusti 2015

Drygt halvvägs

'Drygt halvvägs'

I mitt frra inlägg så filosoferade jag om att sälja Investor och
kpa H&M. Igår sålde jag alla mina Investor A fr 121,70 per styck och
hoppades på en dipp i H&M efter dagens rapport, men aktien valde
istället att rusa eftersom rapporten var i marknadens smak. Jag hade ingen
lust att kpa fr ver 200 och valde därfr att kpa en annan aktie som legat
på bevakningslistan ett tag, Ratos.Ratos utveckling senaste tiden kan inte
glädja många som har ägt aktien, men den glädjer mig som
inte gjort det. Jag tror jag fick ett väldigt trevligt ingångspris i
dom 81,75 som jag kpte fr idag. Behåller dom frra årets utdelning
blir direktavkastningen hela 6,4 % på det.Jag kpte dock bara omkring
hälften av pengarna från Investorfrsäljningen idag, och har
således lite pengar på sidlinjen igen om det skulle dyka upp nya
intressanta lägen. Om t.ex. H&M dippar igen!

Nytt inlägg
http://www.diversifierad.se/2011/09/drygt-halvvags.html