tisdag 18 augusti 2015

Byte räntefond och GIS

'Byte räntefond och GIS'

En läsare påminde mig om problematiken med risk i räntefond. Det
är säkrare (givet insättningsgaranti) med sparkonto.Ett gammalt
blogginlägg hos Cornucopia om risk med korta räntefonder finns
här.Fr att minska risken något bytte jag Spiltan hgräntefond mot
Spiltan räntefond Sverige. Om banker kraschar och till exempel
bolånekrediter blir värdelsa kommer även räntefond Sverige
sannolikt drabbas. Jag bedmer personligen risken som liten, men alla måste
fatta sina egna beslut.Jag har också tagit in General Mills, GIS, i min
bevakningslista. Bolaget delar ut kvartalsvis och känns intressant. De har
inte sänkt utdelningen på ver 100 år. Jag kper frmodligen
framver.//Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/EF729JQEN80/byte-rantefond-och-gis.html