fredag 11 april 2014

Snålmånaden vecka 2

'Snålmånaden vecka 2'

Denna vecka har jag fljt budget hyfsat väl. Jag klipper in en (ful)
pivottabell från Google docs nedan. Jag hade verkligen nskat mig
bättre pivottabeller i deras kalkylblad, på den punkten är Excel
fortfarande verlägset.SUM av BudgetSUM av Använt00Vecka 1300284Vecka
2350372Det är fortfarande väldigt svårt att inte konsumera fr
mer än 50 kr om dagen. När jag var tvungen att kpa medicin fr
dagsbudgeten en dag fallerade hela tillvaron, kändes det som. Jag "hade
inte råd" att kpa en kompletterande tomat till middagen ens. verlag har
det varit lite torftigt med färska grnsaker under snålmånaden.
Jag kompenserar upp med frukt på jobbet, i hopp om att undvika skrbjuggen
en twittrare frutspådde skulle drabba snålmånadsdeltagarna.
Det känns inte superkul att snåla, men det är ok.I veckan har
jag också dammat av cykeln och brjat cykla/slutat åka med SL fr
säsongen. Tyvärr är det jättekallt ute. Hoppas det blir
varmare snart, att cykla i +2'c är lite väl friskt fr min
smak.Några glädjeämnen under snålmånaden är
träning, gamla musikvideos på Youtube, gratis aktiviteter med
vännerna och när jag hittar riktigt bra erbjudanden på
butikerna. Till exempel har jag fortfarande kvar Coca Cola från 15-packet
jag kpte på B i brjan av månaden. Andra billiga exempel är
creme fraiche fr 5 kr burken, spaghetti fr 10 kr/kg och mozzarella fr 10 kr. Med
sådana bra erbjudanden kan även 50 kr bli mycket mat.Under veckan
uppmärksammade DI snålmånaden genom en artikel på sista
sidan. Mycket rolig läsning får jag säga. Som ni ser på
bilden har även DI lyckats få ihop ordentligt med mat fr sin 50-lapp.
(Bilden har jag lånat från Viktor Strm på Twitter.)Nästa
veckas mål är att laga nya matlådor, gärna två olika
rätter så det finns lite att variera med. Vegetarisk lasagne och
linsgryta lutar det åt.Annars har jag två riktlinjer att hålla
mig till under resten av snålmånaden: * Flj budgeten.* Sluta inte
(flja budgeten).//Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/HwaAzktMljc/snalmanaden-vecka-2.html