fredag 11 april 2014

Avanza Zero nästa

'Avanza Zero nästa'

Pengarna som jag fick loss från frsäljningen av Etrion-aktierna
kommer jag nog att stoppa in i Avanza Zero. Det är framfrallt ett val i
brist på annat. Industrivärden vervägde jag, men eftersom redan
20% av mitt kapital ligger där så kändes det inte så
lockande ur diversifieringssynpunkt. Jag vervägde även Swedbank eller
Nordea, som också redan finns i portfljen, men Swedbank-innehavet är
redan ganska stort (efter att jag kptytterligare aktier tidigare i år) och
Nordea känns inte tillräckligt lockande.Det som jag har svårt fr
med fonder är framfrallt avgifterna och att det tar flera dagar att bli av
med ett innehav. Avgifterna slipper jag med Avanza Zero och att det tar dagar
att få igenom en affär är egentligen inget problem fr mig
när allt kommer omkring.Jag lekte även med tanken att sitta med kassa
i avvaktan på att Etion-kursen sticker ner, men dels så vill jag
inte sitta med kassa och vänta, dels så är jag inte alls
säker på att Etrion-kursen sticker ner. Vi får se. Innan jag
agerar så måste jag få ver pengarna till min ISK så jag
kan fundera lite till.

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2014/01/avanza-zero-nasta.html