fredag 11 april 2014

Snålmånaden rullar på

'Snålmånaden rullar på'

Nu har 4 dagar av snålmånaden gått och jag ligger ungefär
på budgeten, 50 kr per dag. Det gäller verkligen att hålla sig
i skinnet fr att inte okynneskpa saker.Veckans bästa kp var ett 15-pack
Coca Cola-burkar fr runt 85 kr inklusive pant. Betydligt billigare än de
sedvanliga Coca Cola-kpen på typ Pressbyrån. Här skulle man
kunna argumentera att jag inte behver Coca Cola. Jag tänker dock att
även en snålmånad kan behva en guldkant. Fr 5,50 kr
stycket.Idag är frsta lrdagen under snålmånaden, en dag jag i
normalfallet brukar fika/gå på restaurang/gå på bar
eller gra något annat dyrt på. Ordinarie lrdagsaktiviteter
begränsas kraftigt av att jag har ca 25 kr att spendera idag, då jag
drog ver budgeten igår fr att kpa matlådeingredienser.Frmodligen
blir det en gratis promenad med medhavd Coca Cola, och sen kanske någon
film. Samt matlådeproduktion. Party!Gymmet kanske får ett besk
också. Det är inte gratis, men frbetalt och bekostat av
friskvårdsbidrag.Snåljåpen har genomgått en
skrämmande frvandling till Slsjåpen och uppmanar nu till en
omvänd snålmånad där hela lnen ska användas utan att
spara. Jag kommer inte hoppa på detta i nuläget. Det känns
både läskigt och obehagligt att inte spara utan att konsumera upp
allt. Kanske har jag utvecklat någon slags
tvångstanke.//Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/xYqN4-T_p_Y/snalmanaden-rullar-pa.html