fredag 11 april 2014

Mer Swedbankaktier och Avanza Zero

'Mer Swedbankaktier och Avanza Zero'

De pengar som frigjordes i samband med frsäljningen av mina Etion-aktier
har nu använts till Avanza Zero och ytterligare Swedbank-aktier,
ungefär hälften vardera. Avanza Zero kptes fr ett par dagar sedan.
Swedbank-aktierna kptes idag fr 170,90 SEK. Nedgången efter
kvartalsrapporten känns inte omotiverad, men med tanke på att drygt
10 SEK kommer att delas ut inom ett par månader så tycker jag att
det kändes som ett åtminstone hyggligt kp.Efter kpet så har
Swedbank seglat upp som mitt näststrsta innehav, efter Industrivärden.
Att jag just har Industrivärden som mitt strsta innehav gjorde att jag
valde att inte investera ytterligare i bolaget. Vad gäller
Industrivärden så är jag även frsiktigt negativ till SSAB:s
kp av sin finska rival, även om SSAB bara är en del av
Industrivärden.Swedbank-innehavet är i nuläget ganska stort och
jag kommer kanske att lätta på det när tillfälle ges.
Eventuellt så säljer jag av en del av innehavet om kursen sticker upp
mot 170 SEK någon gång april efter att utdelningen skiftats ut.Jag
måste även tillägga att det kan även bli så att jag
väljer att sälja av aktier generellt de närmsta månaderna.
Allt mer ser dyrt ut och rätt vad det är kommer det en rad negativa
nyheter som ger alla som sitter och är oroliga en anledning att trycka
på säljknappen. Tidigare har jag satt de bermda MA50/MA200-linjerna
som en signal på när man ska kliva av och, om inte annat, så
är det en konkret lättolkad signal.

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2014/01/mer-swedbankaktier-och-avanza-zero.html