fredag 11 april 2014

Reviderat mina sparmål och delmål

'Reviderat mina sparmål och delmål'

2007 satte jag mina frsta sparmål. Redan då var miljonen planerad
till utgången av 2014, något jag frmodligen tyckte kändes
väldigt långt bort då.I den frsta versionen av målen hade
jag satt 10 miljoner som mål till utgången av 2029. När jag
senare konkretiserade målen i Excel 2010 och gjorde en ordentlig
uppfljning av dem så ändrade jag till en mer realistisk nivå
på det långsiktiga sparandet.Nu har jag ändrat tillbaka igen.
Om miljonen är inom räckhåll (om än inte garanterad) per
det datum jag satte upp fr nästan sju år sedan så ser jag ingen
anledning att misstro min galna frhoppning om 10 miljoner år 2029.Vid
något tillfälle fick jag revidera målet fr nästfljande
mättillfälle då utfallet var enormt långt ifrån det
uppsatta delmålet. Det kommer säkert hända framver också.
Men jag tar det ett år i taget.Min målsammanställning ser numer
ut som nedan, inkluderat målet fr 2013 som uppnåddes med god
marginal.//Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/jqBhhY7Z1b8/reviderat-mina-sparmal-och-delmal.html