fredag 11 april 2014

Etrion - låg omsättning och förmodligen inget kursdrivande under resten av året

'Etrion - låg omsättning och förmodligen inget kursdrivande under resten av
året'

Omsättningen i Etrion är idag riktigt låg och har varit relativt
låg ett tag. Efter de positiva tongångarna från VDn Marco
Northland har det varit kräftgång fr aktien. Det är framfrallt
Avanza som kper och om man tittar på nettosäljarna den senaste
månaden, men även Nordnet och Swedbank finns med som stora kpare.
På säljsidan, den senaste månaden, finns Credit Suisse, men
även Parteo och UBS har sålt en del.Man kan naturligtvis
ifrågasätta värdet på mäklarstatistik, men slutsatsen
som jag tycker att man kan dra är att det har varit ett flde från
internationella aktrer till svenska småsparare. Mjligen kan det vara
så att VDn Marco Northland har valt att sälja en del av sitt innehav,
men det är naturligtvis bara spekulationer från min sida.
Länk:http://trader.di.se/index.php/quote/maklarstat/154007Att vara en del
av index har, som jag ser det, inte fått någon strre effekt. Aktien
gick frvisso starkt i måndags, men det har än så länge
inte varit något stort inflde av pengar som jag ser det.Jag tror inte att
det kommer att hända så mycket mer under året. Från
fretagets sida har man sagt att man i februari till april kommer att komma med
mer information om nya projekt, vilket naturligtvis kommer att vara mycket
intressant, men det är några månader dit. Eventuellt kommer man
kanske att skicka ut ett pressmeddelande med mer information om projekten i
Chile, men jag tror inte att det kommer att ha så stor betydelse fr
kursen.Om man vill spekulera i vad som eventuellt skulle kunna driva upp kursen
så skulle den fina utvecklingen under året gra att en och annan
fondfrvaltare väljer att kpa in sig i fretaget fr att innehavslistan skall
se bra ut i årsbokslutet. Fr egen del tror jag inte att det kommer att
hända, men som sagts tidigare, med den låga omsättningen som
är i aktien så räcker det med en val som visar lite intresse fr
att kursen skall gå upp.

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2013/12/etrion-lag-omsattning-och-formodligen.html