onsdag 30 juli 2014

Ingen mer tv-avgift

'Ingen mer tv-avgift'

Igår kom Hgsta Frvaltningsdomstolens dom i fallet med tv-avgift fr
datorer. De fann, rimligt nog, att en dator inte är avsedd fr att ta emot
tv-sändningar även om den kan ta emot tv-sändningar. Därmed
omfattas inte datorer, smarta telefoner och liknande av avgiftsskyldighet.Jag
har inte haft tv på många år men anmälde mig under inre
protest och missnje till att betala tv-avgift när det verkade stå
klart att datorer också omfattas.Dags fr mig att säga upp tv-avgiften
med andra ord. Ser fram emot att ha 173 kr mer i månaden att frslsa.
tminstone tills avgiften tas ut via deklarationen istället, vilket jag fr
vrigt anser är helt rätt väg att gå. Det är en
betydligt mer modern lsning än dagens system.Frmodligen kommer jag gra ett
frsk att få tillbaka det jag betalat hittills under min "ej tv men
dator"-period också. Jag funderar på om jag ska fra ver 173 kr extra
till amorteringskontot varje månad. verskott på det kontot går
till att amortera på CSN-lånet. Jag vet att det finns mer ekonomiska
beslut än att amortera på just CSN-lånet, men jag när en
liten drm om jobba bort lånet i relativt snabb takt. Det känns bra
helt enkelt.//Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/kerEAI1Zjw0/ingen-mer-tv-avgift.html