tisdag 21 april 2015

Matse: Vad jag hoppas få höra från årsstämman

'Matse: Vad jag hoppas få höra från årsstämman'

Det brjar att dra ihop sig till årsstämma i Matse. Den 26 maj
smäller det och jag hade gärna varit på plats fr att hra vad som
sägs med egna ron, men så kommer det tyvärr inte att bli. Efter
dagens kp är Matse mitt strsta aktieinnehav och därmed så skulle
det ha känts bra att se och hra personerna bakom fretagetmed egna gon och
ron. (Det skall dock tilläggas att mitt absolut strsta innehav är
Avanza Zero så helt tokexponerad mot bolaget är jag inte.)
Frhoppningsvis så kommer man att lägga upp presentationen som man
visar på stämman och kanske även att man filmar och delar denna
via sin hemsida.Det jag hoppaskommer att hända på stämman
är fljande:- Det kommer minst en journalistsom skriver en analys.Attmycket
av det som skrivs om småbolagbekostas direkt eller indirektav bolagen
själva känns inte som enkioskvältare (Alla somläser
Aktiespararenkänner väl till konceptet-en artikel som varnar fr
småbolag, en radbetalade artiklar från småbolag och
dåoch då en ledare som bedyrar att det intealls ärtveksamt att
fylla enhalv aktiesparartidning medbetalatinnehållfrån diverse
frhoppningsbolag.) Matse verkar inte ställa upp påkonceptet att
betala fr publicering och därfrär det också väldigt tyst om
bolaget.Eftersomårsstämman nu i maj är den frsta "riktiga"
årsstämman somnoterat bolag så finns det, som jag ser det, en
chans att någon journalist skall skriva ihop en analys. Jag låter
mer bitter än vad jag är, men visst nskar jag att detskulle skrivas
mer ombolaget.Hur som helst, eftersomdet vanligtvis inte skrivs något om
bolaget så skulle eventuellmedial uppmärksamheti samband med
årsstämman kunna gynna kursen.- Man presenterar en plan fr hur man
skall kunna lyfta omsättningen till nästa nivå. Fr ganska exakt
ett år sedan så kickade man igång Stockholmssiten och jag tror
att det är nu är dags fr att ta nästa steg. Jag har skrivit det
frr och jag tror att man ser Malm-regionen som nästa marknad. Det skulle
vara lite intressant om man frvånade med att man skulle gå in i
Norge eller kanske lite mindre frvånande att man skall infra tjänsten
HMTA vid norska gränsen, men det tror jag inte. Det är i och fr sig
inte säkert att man väljer att kra igång ytterligare en site,
men jag håller det fr troligt. Man vill frmodligen täcka upp samtliga
tre storstadsregioner i Sverige.- Man presenterar en ny styrelse. Att det kommer
att ske frändringar i styrelsen ser jag som troligt. En id är att
någon av snerna Brandberg tar plats i styrelsen som en del av
verenskommelsen i samband med att Gullspång Invest (familjen Brandberg)
gick in med pengar via den riktade nyemissionen. Att man kommer att presentera
en del nya ider fr hur man kommer att kunna lyfta omsättningen känns
ocksåmer troligt efter att Gullspång investerat. Innan
Gullspång investerade måste man haft diskussioner om hur man skall
lyfta bolaget till hgre nivåer. Om någon skall lämna styrelsen
så tror jag att det blir Michael Dahln.- Man ger mer information om vem
som är ägare i bolaget. Det finns idag några stora
aktieägare i bolaget som dljer sig bakomolika banker, t ex vem som dljer
sig bakom UBS-posten. (Notera att listan nedan inte är uppdaterad och inte
har med Gullspång Invest)Jag vet inte riktigt vad man fr skyldighet att
vara ppen med vem som är ägare i bolaget, men jag skulle bli
frvånad om det hade varit OK att inte redovisa vem som står bakom en
post som UBS-posten på Small Cap. - Man ger mer precisa prognoser fr 2015
och 2016.

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2015/04/matse-vad-jag-hoppas-fa-hora-fran.html