tisdag 21 april 2015

Matse: fler aktier in i portföljen

'Matse: fler aktier in i portföljen'

Jag trodde inte att Matse skulle handlas under 12 SEK igen, men det visade sig
vara fel och eftersom jag tyckte att priset kändes vettigt, enligt mitt
sätt att se på saken, så fyllde jag på med aktier. Det
blev inte jättemånga då omsättningen är låg.En
trigger som kan finnas på kort sikt i aktien är när man meddelar
vad planen är med de 20 miljonerna som man nyss fick in. Det finns
naturligtvis en mjlighet att man använder dessa fr att täcka upp
frlusterna fr i år och delar av nästa år, men jag
misstänker att man kommer att satsa en del av dessa på att täcka
in en ny del av Sverige. Vi får se. Jag tror att det kommer att komma en
nyhet, mljligen i samband med årsmtet, som kan få fart på
aktien. Det skall dock tilläggas att jag är relativt långsiktig
i aktien och även om reaktionen uppåt på en eventuell nyhet
kommer att vara oproportionerlig så kommer jag frmodligen att sitta
still.Sedan sist jag skrev så har man redovisat februarisiffran, som var
14,5 MSEK om jag minns helt rätt, och tillsammans med januarisiffran
är då frsäljningen fr de två frsta månaderna 30+
MSEK. Om mars blir en kanonmånad och receptsajterna och Cold Cargo
genererar hygglig omsättning så kanske man kommer upp i 50 MSEK fr
innevarande kvartal. Frmodligen når man inte ända dit, men det kommer
frmodligen att bli ett kvartal mer eller mindre i linje med
frväntningarna.

Nytt inlägg
http://klirr-i-kassan.blogspot.com/2015/03/matse-fler-aktier-in-i-portfoljen.html