tisdag 21 april 2015

Ingen återbetalning av utländsk källskatt vid nollränta i KF

'Ingen återbetalning av utländsk källskatt vid nollränta i KF'

En fråga som har aktualiserats i samband med noll- och minusränta
(repo) är vad som händer med återbetalningen av utländsk
källskatt i kapitalfrsäkring om pensionsinstitutet inte har betalat
någon skatt fr kapitalfrsäkringarna.Svaret är sannolikt att vi
då inte får tillbaka den utländska källskatten alls fr det
eller de åren.Gustavs aktieblogg har skrivit utfrligt om det hela.En
fundering från min sida är om det inte går att skjuta upp
återkravet av källskatten till kommande år, har fr mig att jag
läst något om det. Någon som vet mer? Det vore ju en
superservice från KF-leverantrerna i så fall. Men frmodligen inget
att räkna med.Själv kommer jag inte frändra något alls. Att
betala säg 700 kr i skatt totalt fr innehav på ca 1 miljon är
inte hela världen, vilket är vad det skulle handla om fr min del om
avkastningsskatten var 0. //Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/dlx9tDci_R0/ingen-aterbetalning-av-utlandsk.html