onsdag 16 mars 2016

Utdelningsfest

'Utdelningsfest'

Några av mina svenska innehav har kommit med sina årsbokslut och meddelat
utdelningen som kommer betalas ut under våren.Hittills har jag en som
bibehåller samma utdelning som föregående år (H&M) och tre som höjer
(Axfood, Castellum, Skanska). Axfood gör en extrautdelning på 4 kr per aktie
vilket var en riktig skräll. I glädjeyran fyllde jag på med några fler
Axfood.Axfood 5+4=9 (4,35)Castellum 4,90 (4,60)H&M 9,75 (9,75) Skanska 7,50
(6,75)Kvar att rapportera av mina svenska innehav är Hufvudstaden och
Handelsbanken. Jag hoppas mycket på bibehållen eller höjd utdelning för
Handelsbanken.För amerikanska innehav har jag inte fått veta 2016 års nivåer
ännu. Min förhoppning är att samtliga höjer lite grann.Utdelningssumman för
året ser ut att ticka upp över 30 000 kr.//Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/78CQbnF8Q7A/utdelningsfest.html