fredag 5 februari 2016

Köpt lite mer H&M och SHB

'Köpt lite mer H&M och SHB'

Eftersom börsen var så svajig efter årsskiftet så la jag några
utifall-att-ordrar. En utifall-att order är att jag först tänker köpa aktier
för en liten peng till aktuell kurs. Sen ångrar jag mig och lägger en order
som är 5 % - 10 % lägre än aktuell kurs och tänker att det är bättre att
jag lugnar mig, ifall kursen går ner. Om kursen dyker ner så går ordern
igenom.Jag la tre utifall-att-ordrar i Castellum, H&M och SHB varav H&M (279 kr)
och SHB (104 kr) gick igenom. Storleksordningen på en sådan order brukar vara
ett par tusen nu med låga courtage.Fördelen med utifall-att-ordrar är att det
alltid känns bra när de går igenom. Nackdelen är att jag ångrar mig massor
ifall de inte går igenom, därför att börsen vänder tvärt upp igen.SHB
närmar sig för övrigt min andra stop loss-köpnivå. Direktavkastningen är
på omkring 5,5%, ifall utdelningen bibehålls nästa år.I USA börjar jag
snegla på att köpa mer General Mills. Får se om det blir ett köp när nästa
månadsspar kommer in på kontot.//Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/Hb4s3iv0NIo/kopt-lite-mer-h-och-shb.html