onsdag 30 juli 2014

Köper ännu mer Walmart

'Köper ännu mer Walmart'

Jag kpte några fler Walmart på kursen $77. Aktien gick ner
något sedan mitt frra kp och jag vill utka innehavet.En sak som
underlättar fr mig psykologiskt när det gäller att kpa dessa
dyra, amerikanska utdelningsaktier är att de med väldigt stor
sannolikhet fortsätter att hja utdelningen år efter år.
Då syftar jag på mina innehav Coca Cola och Walmart som har hjt
utdelningen varje år i årtionden.Det betyder att kpet som är
dyrt nu kan ha en god direktavkastning om ett par år. Och en riktigt god
om ytterligare några år.Fr vrigt är Axfood nu på 365 kr.
Jag kpte på ca 350 kr fr en kort tid sedan och tänkte fr mig
själv att den inte KAN gå upp mer. Det kunde den. Trevligt fr mig med
ver 60% kning i aktien jämfrt med mitt anskaffningsvärde. Och att
Axfood är mitt strsta innehav.//Finanskvinnan

Nytt inlägg
http://feedproxy.google.com/~r/FinanskvinnansFunderingar/~3/ROvv646puoQ/koper-annu-mer-walmart.html