tisdag 18 augusti 2015

Diversifierad 5 år!

'Diversifierad 5 år!'

Idag fyller bloggen Diversifierad fem år! Tänk vad tiden går!
När jag startade bloggen var bloggosfären betydligt mindre, och fr
ekonomibloggar var den pytteliten. Vi var dock några som startade
ekonomibloggar ungefär samtidigt i brjan av 2007, helt oberoende av
varandra. Innan dess fanns väl i princip bara "Hur jag blev rik" och
"Miljonär innan 30", som inte finns längre. Några av dom andra
som startade i samma veva som jag finns dock kvar. Finanskvinnan (21/2),
Finansmamman (29/1), Klirr-i-kassan (21/12 -06) startade strax innan mig, och
sen kom Stockman (15/5) och Per Penning (14/9) senare under 2007.Frsta
halvåret låg jag konstant på topp 3 på Bloggtoppen, fr
att fljande halvår hålla mig på topp 5. Det var dock inte
så krävande, då konkurrensen som sagt var ganska klen. När
jag brjade räckte det med 50 beskare om dagen fr att ligga på topp 3!
I november 2007 omnämndes Diversifierad i Dagens Industri som en av dom
populäraste ekonomibloggarna - ett magiskt gonblick i mitt liv! =)Totalt
har bloggen frsätts med nästan 900 inlägg och 2 200 kommentarer
genom åren. Takten har dock sjunkit allt eftersom - i inlägget
där jag deklarerade att bloggen var ett halvår hade redan 237
inlägg skapats! Gissar att jag hade mycket som ville ut i brjan... Den har
haft drygt 200 000 besk, från 120 000 unika beskare, under sina fem
år. Ungefär 60 % hittar hit via länkar, 20 % via skningar och
resterande 20 % kommer raka vägen. Flest visningar har inläggen
Friggebod v2.0 blir svårplacerad (2 748) och Bilvärdering (2 507)
haft. Flest kommentarer har jag fått på inläggen Unga
utlåsta från bomarknaden (46) och Stackars snyltare (44).Nu ser jag
med tillfrsikt fram emot fem nya år. Till 10-årsjubileumet siktar
jag på minst 1 500 inlägg, 5 000 kommentarer och 500 000 beskare.
Häng med vettja! =)

Nytt inlägg
http://www.diversifierad.se/2012/02/diversifierad-5-ar.html